Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2012 11:32 - Размислите на един айляк, по пътя за никъде: Висшист в България = чистач в Англия!
Автор: tonikod Категория: Други   
Прочетен: 20659 Коментари: 44 Гласове:
21

Последна промяна: 04.12.2013 15:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Е, може и да не е чистач. Може да е мияч на чинии в ресторант, примерно... Може и да не е в Англия – може да е в Германия или някоя друга развита държава (а те всички са по-развити от нас.) Но по добре мияч някъде в чужбина, отколкото с подигравателно заплащане в България. Или безработен... Както казва един приятел: „По-добре крава в Швейцария, отколкото жена в България!” За мъжете не е по-различно. Ще изброя десет причини, които показват „ползата” от висшето образование в България, като не ангажирам никого с моето мнение:

1.       1.   Висшето образование в България се свежда до следното: Едни хора искат да приберат едни пари от други хора, които искат да дадат едни пари. До тук добре! После вземаш дипломата и се прибираш на село да пасеш кравите. Или си слагаш дипломата в рамка над чешмата в двора, за да ти напомня колко си учен, докато пиеш една студена вода. Или да се хвалиш пред бабите колко си умен... Умен, умен – но безработен! И както се казва – като си толкова умен, защо си беден?!?

2.       2.   Висшето образование в България не дава сигурност! Не ти гарантира реализация на пазара на труда (ама че дума – „реализация”!) Или както се казва в един филм: „Сега не се казва „да скова кочина”, сега се казва „да реализирам кочина””.

3.       3.   Висшето образование в България е на ниво осми клас в Япония!

4.       4.   Висшистите в България се дипломират също толкова неграмотни, колкото са били и при завършването на средното си образование.

5.       5.   50% от изучаваните предмети при отделните специалности са абсолютно излишни. Просто е – програмата им трябва да се запълни все някак. И поради тази причина губят интерес още в първи курс...

6.      6.    Повечето идват в университетите и колежите не за да научат нещо, а за да вземат някаква диплома, без значение каква, и да оправдаят болните амбиции на родителите си. Други идват заради „студентския живот” – чалга, секс, купон, алкохол...

7.       7.   Сега и двойкаджия да си – пак записваш да учиш за висше. Наричат го модерно – „отворени врати”, тоест, всеки който иска да се пробва да учи – да заповяда! Какво ще научи е друг въпрос, при условие, че едва е завършил средно образование.

8.      8.    Повечето студенти са на мнение, че след като си плащат за да учат, преподавателите са длъжни да им дават изпитите. Защото, както се знае, изпит не се взема – изпит се дава. Така е според „студентския фолклор”.

9.       9.   Реализиралите се студенти (пак тази дума!), завършили образование и работещи по специалността си са били малко под  22% за 2013 година. Младежката безработица в България се е увеличила двойно през последните две години. За 2011 г. тя е била 26%, през 2012-а е била 28,5 %, а през 2013 г. продължава да расте, като според официални данни е достигнала 30% ... Обаче останалите 70-80% от завършилите висше образование къде отиват, питам! За 30% от тях, знам - Терминал 2 на Летище София!

1     10.   Сега повече от всякога важи максимата: „Учи, за да не работиш!”
             Тони Коджабашев, висшист, работещ не по специалностите си    



Гласувай:
21



1. анонимен - В България отдавна е така. Кога ще ...
13.06.2012 11:56
В България отдавна е така.Кога ще излезем от този омагьосан кръг и КАК?
По-лошо беше през комунизма,когато сульо и пульо вземаха висше,кой от Рабфак,кой по заслуги,че родителите му са партийни активисти.
цитирай
2. tonikod - Здравей, анонимен!
13.06.2012 12:19
анонимен написа:
В България отдавна е така.Кога ще излезем от този омагьосан кръг и КАК?
По-лошо беше през комунизма,когато сульо и пульо вземаха висше,кой от Рабфак,кой по заслуги,че родителите му са партийни активисти.


Прав си! С тази разлика, че през комунизма имаше гарантирана работа и ако откажеш да работиш те гониха като империалист... А и тогава висшето образование имаше някаква тежест, все пак.
цитирай
3. demonwind - С диплома
13.06.2012 12:37
на магистър по международни отношения се принудих да работя като общ работник по 15-16 часа в една перачница на пари, дето печели всички обществени поръчки за ремонти на ведомствени сгради в София. "Глобяваха" ме като най-долни мутри, но аз си вземах своето, като крадях. Образованието ми предполага дипломатическа кариера - както се беше изказала една пача, когато отидох на интервю за работа в една държавна институция. Същата тази пача по-късно ми заяви по телефона, че кандидатурата ми не била одобрена и "трябва да ходя да нося чували с цимент на Сточна гара". Е, не останах без пари - няма да кажа как, за да не сезирам без да искам някой полузаспал прокурор ;) Като мен и като теб са хиляди млади хора. Българското "лице" на Запад пък представлява воняща смес от проститутки, сводници, цигани, крадци и други престъпници, което прави оцеляването ни още по-трудно. Един негър с висше образование, завършено в Габон (?!) има предимство пред българин със същото образование, завършено в признат български университет... Но българина е жилав и оцелява - имам много приятели - висшисти, които си бачкат нелегално в Белгия и вземат доста добри пари. Защото вече ги предпочитат дори местните - нашите момчета не пият, вършат си работата бързо (заплащането е на час), вземат по-малко и работят качествено. Местните са предимно пияници, тотални некадърници и скъпари.

Поздрави!
цитирай
4. tonikod - Здравей, demonwind!
13.06.2012 14:26
Аз съм завършил политология, а след това и магистратура по психология - и не смятам да се примирявам със ситуацията в страната. Все пак хора като теб и мен са вложили средства, труд и знания, положили са необходимите изпити, взели са диплома, специализирали са, и като цяло са инвестирали в бъдещето си... Но, оказва се, тази инвестиция е била излишна, за съжаление. Не вярвам, че нещата в България ще се оправят скоро. Успех!
цитирай
5. demonwind - 4. tonikod
13.06.2012 14:29
Разбира се, че няма да се предаваме. Само дето съм принуден да се пързалям с шейна посред лято в Белгия, вместо да се радвам на топлото слънце у нас. Но нищо, все някога ще изгрее и на нашата улица. Ако не за нас, за децата ни. Успех и на теб!
цитирай
6. dorichela - Толкова е вярно. . . . и така добре те ...
13.06.2012 14:36
Толкова е вярно.... и така добре те разбирам....
цитирай
7. tonikod - Здравей, dorichela!
13.06.2012 14:45
Благодаря за разбирането! Написаното е за висшистите в България, но картинката не е по-различна и за хората със средно образование. Лошото е, че нямам вече надежда, че нещо ще се промени... Успех ти желая!
цитирай
8. ka4ak - Поздрави!Правилно разсъждаваш,но викай НЕВОЛЯТА,в този момент!:)))
13.06.2012 15:54
С мой приятел,още по онова време,покрай една запивка,си фантазирахме,че може да стане професор!Вече е професор и автор на учебници,а идеята ни беше,да се ебаваме със системата!Е ебавахме се,но ти държиш даже и изпити,по тази специалност,която я измислихме,на маса!!!:(((
цитирай
9. him - :)
13.06.2012 16:10
Здравей. А ти, след като си завършил политология и психология, защо си ги записал? Било ли ти е интересно или и ти спадаш към тези, за които дипломата е просто една хартийка? Като прочетох статията ти останах с впечатление, че и сам не вярваш на избора, който си направил. Защо записа тогава? След средното се ориентирай към някаква работа и готово, защо си си губил времето и парите? И в края на краищата защо си мислиш, че след като вземеш диплома и работодателите ще ти счупят звънеца? Все едно след завършване работа и по-добър живот ти се полага по право само защото имаш диплома.
цитирай
10. tonikod - Здравей, him!
13.06.2012 16:25
Първоначално записах социология и политически науки - през 1997-а година. По-късно, във втори курс, разделиха специалностите на две - социология и политология. Аз избрах второто. Преди това учих в ССУПФ "Юлиус Фучик" в София - това беше след като излязах от казармата през 1993-а година. След политологията записах магистратура по психология, защото се интересувам от нея още от училище... С грешно впечатление си, че не вярвам в избора си да уча именно тези специалности - но преди 15 години, когато се записах в университета, висшето образование все още имаше някакъв престиж, докато сега виждам, че и да учиш, и да не учиш - все е тая. Мои приятели, роднини и близки, които са с висше образование, напуснаха страната в търсене на по-добър живот. Виждаш колко лекари, инженери и други специалисти бягат от България, защото сега нещата не са такива, каквито са си ги представяли, когато са започвали да учат... Иначе относно ориентирането ми към някаква работа ще кажа само това, че от 16 годишна възраст работя - като ученик, след часовете, ходих да работя във военния завод "Георги Димитров" в Пловдив, в цех за галванизация на гражданска продукция - закачалки, маси и столове (тръбна мебел). Винаги съм работил - имам 14 години и половина (без казармата) трудов стаж... До началото на 2012-та година. Учил съм през деня и съм работил нощни смени - това е когато работих в печатницата на в."Марица". Работил съм и в държавната полиграфия в Пловдив - вече я няма и нея... Та такива ми ти работи. Успех! :)
цитирай
11. dorichela - Да, точно. . . година и половина си ...
13.06.2012 16:27
Да, точно... година и половина си търсих работа... та знам какво е... Да си млад, образован със стаж и пак да не може да си намериш работа... Омагьосан кръг беше, нелек период...
цитирай
12. ka4ak - Да допълня!
13.06.2012 16:39
Висшето образование,ако по начало не си си тъпунгер и зубрач,ти дава възможност,да успяваш и нещата за които пишеш,да гледаш от високо,защото само некадърния,се пъчи с диплома!:(((
Набиването на манерките,на околните е,като ги набиваш,не защото се вайкаш,а защото им демонстрираш,че успяваш във всяка ситуация!:)))
Мрънкането е за слабаците и комплексарите,защото винаги някой друг ти е виновен!!!
Извини ме,но трябваше да си го рекна!:)
цитирай
13. vishnichka - И още по-зле ще става, защото бройката на висшистите не се редуцира според необходимостта,
13.06.2012 17:16
не знам дали ще съм точна в цифрите, но при 2-2.5 мил. работещи в БГ, да вадиш ежегодно по 50 - 60 хил. висшисти, за които няма осигурена каквато и да е работа по браншовете, е лудост.
Представете си как расте броят им с годините...
Като сложим и факта, че в България около 80% процента от работодателите са със средно или основно образование, и избягват да назначават други, за младите специалисти единствен вариант са големите фирми.
Те пък са твърде малко на брой за толкова много висшисти и т.н... по-скоро това е причината за тази специфична безработица...
Ще имате повече шанс, ако знаете поне два чужди езика! Поздрави!
цитирай
14. tonikod - Здравей, ka4ak !
13.06.2012 17:23
Прав си, но и аз искам да допълня, че това което съм написал не е мрънкане, а опит за обясняване на ситуацията в която се намираме към днешна дата. Целта не е да се работи нещо, само защото трябва да се работи, а да се работи това за което си учил (иначе защо изобщо трябва да учиш нещо?!). И не да се лъжем с мизерна заплата, която не стига за нищо, а да се заплаща труда подобаващо, иначе ще сме си все на последно място в Европа по доходи... И докато българинът се хваща на работа за два лева на час - все ще е така. Не съм доволен от политиката, която правителството води в опит да осигури достатъчно работни места - даже мисля, че това е една неадекватна политика. Не съм доволен и от липсата на перспектива за младите хора в страната - те повечето вече се изнесоха към други държави. Не съм доволен и не съм съгласен някой със средно образование да ми предлага работа в бакалията си за 380 лв - да продавам краставици и патладжани... И по-добре да съм недоволен човек, отколкото самодоволна свиня, както казва Алеко Константинов, а той е, естествено, не друго, а прав. А че "ситият на гладния не вярва" - е повече от ясно, мисля. Успех!
цитирай
15. tonikod - Здравей, vishnichka!
13.06.2012 17:33
Написаното е една метафора - естествено, че от безработицата са засегнати и хора без висше образование. Истина е, че повечето университети и колежи имат т.н. "Център за кариерно развитие", който се опитва да осигури работа на най-добрите си студенти, но при 1000 дипломирали се (условно казано 1000) на година от даден университет или колеж, броят на започналите работа е много-много малък... Останалите отиват на борсата на труда, а там, както знаем - работа няма да намерят на никого, освен ако не е от малцинствата. В бюрото по труда ми казаха в прав текст, че на циганите са длъжни да им осигуряват работа, защото иначе ще отидат да крадат, докато българинът гладен ще умре, но няма да посегне на чуждото. Та такива неща стават в милата ни татковина, за съжаление. Успех!
цитирай
16. ka4ak - 8. ka4ak - Поздрави!Правилно разсъждаваш,но викай НЕВОЛЯТА,в този момент!:))) За това се опитвам да давам,акъл!Мързел съм си!:(((
13.06.2012 19:29
ka4ak написа:
С мой приятел,още по онова време,покрай една запивка,си фантазирахме,че може да стане професор!Вече е професор и автор на учебници,а идеята ни беше,да се ебаваме със системата!Е ебавахме се,но ти държиш даже и изпити,по тази специалност,която я измислихме,на маса!!!:(((

Успех и на теб,но това не променя допълнението,все пак!:)
цитирай
17. tonikod - Благодаря, ka4ak!
13.06.2012 20:08
Благодаря, че сте измислили с твой приятел на маса специалността по която съм държал изпити! :) Но не знам за коя специалност говориш... Политологията се развива в САЩ в края на 19-ти век. Почват със създаването на училища за обучение на админстрацията. През първата половина на 20-ти век науката за проучване на публичното мнение става част от политологията ("бихейвиоризъм"). В континетална Европа преди Втората световна война "Франкфуртското училище", от което произлизат известни политолози като Юрген Хабермас, е най-реномираният институт, занимаващ се с тази наука.
След Втората световна война американците налагат политологията в Германия, и донякъде в Австрия, като "наука за демокрацията" с цел да подсилят демократичното съзнание и процеси. Ако твоят приятел се казва Минчо Семов, то той я въвежда във Философския факултет на СУ, заедно със проф.Димитър Иванов, доц. Христо Кьосев, доц. дпн Горан Горанов и проф.Тодор Танев, които формират и първоначалния състав на катедрата. А за психологията - да не говорим от колко години е... Нека само да си припомним имената на Вилхелм Вунд, Уилям Джеймс, Зигмунд Фройд,Юнг, Херман Ебингхаус, Едуард Толмен, Джон Уотсън, Макс Вертхаймер и още много други пионери в областта на психологията. Освен ако не си запивал с тях на маса в началото и средата на 19-ти век. Това вече променя допълнението, мисля. Успех! :)
цитирай
18. ka4ak - Не се стягай,в СУ е и 73-та,изобщо не съществуваше!!!
13.06.2012 20:22
А,от 84-та се споменаваше и т.н.,пък сега има катедра и е задължтелен изпит!!!
Просто ти помагам,за:" 5. 50% от изучаваните предмети при отделните специалности са абсолютно излишни. Просто е – програмата им трябва да се запълни все някак. И поради тази причина губят интерес още в първи курс..."
А иначе,доказването не е с писане,а с резултати,все пак!Не че и писането,не е важно,но трябва да се доказва в практиката!!!:)))
цитирай
19. tonikod - Не се стягам, ka4ak! :)
13.06.2012 20:36
В България може да се изучава и от тогава - просто казвам, че не е нова специалност в световен мащаб! Доколкото знам - от 1981-а година започва да се изучава в страната и от тогава има такава катедра в СУ-то. А иначе за резултатите си прав, естествено. За писането - също! Поздрав! :)
цитирай
20. tonikod - Мнение на психолога Кръстю Кръстев, изпратено ми по скайп:
13.06.2012 21:26
Тони, от година време за пръв път не съм съгласен с мнението ти. Ще си позволя да поспоря относно някои от пунктовете. Не за друго, а защото помня по-добри времена в Абсурдистан. И защото скитайки по някои страни, забелязах, че "... и сме по-красиви, и сме по-добри!"
Не съм съгласен със следните пунктове:
3. И Япония, и България излизат от Втората световна война като победени. На Япония е дадено да разработва електрониката на света. България, като сателит на СССР /една от победителките/ тръгва от предимно селскостопанска, бележи най-голям ръст от Балканските страни и стига до произвеждаща космически храни. Праща свой космонавт - нещо, за което някои още си мечтаят... Висшето образование ни беше и е на ниво, което бе уважавано и се уважава на маждународна ниво. Доказва го фактът, че чужди студенти учеха и продължават да учат у нас. Говоря за студенти от Балканите, Африка, Мала Азия, Азия, Южна Америка, включително и Япония. Много страни от тези региони продължават да приемат авторитно наши специалисти: инженери, лекари, мед. сестри, санитари се търсят днес и в Англия, Швеция, Дания, Белгия, Германия... при условие, че в момента сме на колене и дори Грузия да реши, може да ни превземе!
4. Ако си направим труда да попътуваме, ще видим, че в много страни в света неграмотните са много по-неграмотни и много по-масово отколкото при нас. Не, че това трябва да ни успокои, но просто не са "велики сили" както сме свикнали да ги възприемаме от часовете по "история". Слагам я в кавички, защото все повече се убеждавам, че историята на света е пародия-измислена наука...
[20:53:11] Кръстю Кръстев: 7. Когато парите са в основата на бита, е нормално всеки който може, да си го купи.
8. Няма как студенти или преподаватели да имат стимул да си вършат работата, след като нямат бъдеще време в Чалгария!
9. Според Планът Ран Ът това е само началото на края. Няма друг начин да останем 5 млн. като не е задължително да сме българи.
http://bgsviat.narod.ru/

продължава долу
цитирай
21. tonikod - Продължение на мнението на психолога Кръстю Кръстев, изпратено ми по скайп:
13.06.2012 21:27
10. Сега важи максимата: И да учиш, пак ще бъдеш роб на Еврейския..., пардон, Европейския съюз!!!

Кръстю Кръстев - два пъти висшист, срамуващ се, че е българин, в Циганизирана Абсурдна Чалгария
цитирай
22. анонимен - Като чета това
13.06.2012 21:32
Все се питам с какво моите деца са по лоши от децата на един англичанин например,
но може би и в Етиопия се питат същото............
цитирай
23. tonikod - ПОЛУЧИХ 12 МНЕНИЯ ОТ ПРИЯТЕЛИ В СКАЙП. ЕТО ОЩЕ ЕДНО ПРОЗВОЛНО:
13.06.2012 21:33
[20:39:58] Rali: по тоя повод - споделих с моя "приятел" това, че бати ще ходи в норвегия и ще работи като чистач, а той каза - абе вие в БГ завършвате висше за да работите като чистачи (понеже и аз това ще правя от скоро).. В египет, казва, за чистач не е нужно висше образование... :D подиграва се, ама си е така... :)
цитирай
24. tonikod - Здравей, анонимен!
13.06.2012 22:54
анонимен написа:
Все се питам с какво моите деца са по лоши от децата на един англичанин например,
но може би и в Етиопия се питат същото............


Е, да, но Етиопия няма претенции да е развита държава - още повече пък европейска. Докато ние имаме - при това големи претенции! Но след като се питаме същото, каквото се питат в Етиопия - то коментарът е излишен, просто защото е ясен! Успех!
цитирай
25. анонимен - Здравейте tonikod
14.06.2012 00:25
Да знаете само колко добре Ви разбирам.И аз сам в същата ситуация.Бях счетоводителка,завършила сам икономика.5 год.работа и учене.....е сега работя на дюнер в чужбина.И искам да кажа на номер 13 дето казва да знаеш поне 2 езика е по лесно.Не не е.Аз знам 2 перфектно и още един говоримо и тази година реших да се върна в Бг и да си намеря работа-не стана,оказа се ,че не търсят 40 годишни,а аз сам на толкова....
цитирай
26. heavencloser - хмммм...
14.06.2012 00:54
Интересно...истината, е че нещата могат да се променят много бързо към положителна насока,задава се поколение-моето 79 ти набор,което е натрупало вече десетина години опит и започват първите сблъсъци между нашето и старото поколение на всички нива на развитие,битката е неизбежна,бате Бойко назначи двама или трима министри ако не се лъжа от моя набор-една сутрин гледах едно предаване там бяха каракачанов и някакъв друг-не му помня името-и бат Бойко и той гледал ...и се заформи нещо като:ама младите нямат опит и дрън дрън...такива простотии ....и хоп ББ се включва за изненада на господата на живо по телефона,,,...ма много яко ги закова...''ако не са млади ...ще са от държавна сигурност''

Та така-битката за България тепърва предстои.
Тони-не намирам блогът и разсъжденията ти като мрънкане и оплакване-много обективни думи-и така е правилното-трябва да се казва истината -защото само тя ще ни направи свободни,само тя ще ни покаже колко сме кирливи и ,че имаме нужда да се измием и пречистим,само тя ще ни помогне да се радваме на успехите си от поправените грозни грешки-наши или на тези преди нас!!!!
цитирай
27. ka4ak - Нещо,не вдяваш!:(Ето ти нещо писано в Англия,в тяхно училище,от едно наше момиче,живяло до седмата си година в България!Поздрави на жълтата книжка!:(прави 17г.!
14.06.2012 00:59
БЪЛГАРИЯ

Една искра пламна в очите ми, докато се взирах в диамантите, разсипани по нощното лятно небе. За първи път усетих жажда за живот и надежда. Гледах втренчено черното кадифено море, придружено единствено от Луната. То беше точно толкова самотно, колкото и аз в Британия. Предполагам, че сентенцията „Ти не разбираш колко много обичаш нещо, докато не го изгубиш..“ е вярна. Само топлите летни спомени ми дават сили да ставам всяка сутрин. Светлината на Слънцето е пулсът на небето , също както и ароматът на праскови в градината на дядо.
Да, аз знаех прекалено добре защо сме напуснали.. Тези земи бяха отровени от корупция и Комунизъм – дума, която всяваше страх и чувство за мъст в очите ни. Затова се махнахме. И просто чакахме Тъмнината да изчезне и още чакаме облаците на страданието да се разсеят след всичките тези години.. Ще попитате – как така тази страна, която е донесла толкова печал на мен и семейството ми може да ме зарежда с духовна мощ, вместо да предизвика омразата ми и презрението ми. Страданието ми само ме изпълни с решителност и желание за промяна. Аз знаех, че един ден Тя ще разцъфне във величие. Аз не мразех Нея, мразех това, в което се е превърнала – Победена, Опожарена и Предадена Държава. Белезите, 500-годишните белези на робството още не са зарастнали, нито пък някога ще зарастнат. Петстотинте години, през които сме били греховно, подло, зловещо заличавани като Нация и споменът, за които все още оставя кървави следи в небето над нас... „Как? Какво да направя за да променя съдбата И“ – питах се аз всяка вечер, готова да се откажа от всичко и всеки за да И помогна да се изправи на нозе.? Вече не можех да се примиря със страданието, изписано по лицата на хората, когато се завръщах у дома всяко лято.
Изглежда сърцето ми не принадлежи на никой друг и никога няма да принадлежи на друг, освен на страната, която приемам за мой Дом. Кога се влюбих в това място ли? Веднага си спомням лятото на 2007 година.. Видите ли, нашата леля ни водеше всяка година, мен и брат ми, по различни исторически места и ни разказваше истории и легенди. Но онази година беше последната година...годината, в която тя внезапно разбра, че има рак на гърдата.. тогава тя ни заведе в малко градче(б.пр.)), високо в планините, в чиито околности течаха полудели реки и падаха млечно -бели водопади... Наричаха го Копривщица.То само чакаше да бъде открито. Изобщо не бях предполагала, че там ще открия и себе си. Това беше като че ли бях спала с години и най-накрая се бях събудила. Разбудена от Вятъра, шепнещ легенди, от кървавите реки и от духа на героите загинали за свободата на тази земя. Техните души още витаеха из дълбоките гори и охраняваха старите дъбове. Чудно ми е какво биха казали те ако видеха България сега. След 500 годишно робство, 500 години жадни - за кръв войници, 500 години – мирис на лееща се кръв, 500 години – с ужасяващите спомени за невинни личица, изгорени живи.. спомени, които дълбаят в душата ти... Всички те са отдали живота си за да не сме вече роби, но ние сме дори по-зле сега. Биха ли загинали те отново, ако знаеха, че само малко повече от 50 години(б.пр.) след Освобождението, подвигът им ще бъде отровен от комунизма? Аз разбрах своята Мисия.. - моята цел в Живота е да покажа на мъртвите Герои, че те не са се борили напразно, че жертвата им не е била безсмислена (б.пр).
Точно тогава аз се промених и съм брагодарна на леля ми, че ми показа Копривщица, защото Копривщица омагьоса тялото ми, ума ми и душата ми. Оттогава аз се втурнах да събирам информация из книги и уебсайтове, жадна да науча, колкото се може повече за миналото на моята Родина. Всеки ден аз откривам нова частичка от себе си в прашната стара История(б.пр.) и знам, че ми предстои да намеря още толкова, толкова много... Аз записах и попих всичко, което знам – за да не го забравя никога (нито моите деца, нито внуците ми – аз ще предам наученото на тях - така, както моята леля и баща ми ме научиха). Всичко това е татуирано в сърцето ми завинаги.
Мъглата в самосъзнанието ми най-после се вдигна и сега съм наясно със себе си – България преди всичко. Тя беше и винаги ще бъде. Моята Родина!
цитирай
28. heavencloser - Да знаете само колко добре Ви раз...
14.06.2012 01:03
анонимен написа:
Да знаете само колко добре Ви разбирам.И аз сам в същата ситуация.Бях счетоводителка,завършила сам икономика.5 год.работа и учене.....е сега работя на дюнер в чужбина.И искам да кажа на номер 13 дето казва да знаеш поне 2 езика е по лесно.Не не е.Аз знам 2 перфектно и още един говоримо и тази година реших да се върна в Бг и да си намеря работа-не стана,оказа се ,че не търсят 40 годишни,а аз сам на толкова....


Здравей :),ами ако бях аз работодател щях да те взема без да се замислям,но проблема е че повечето работодатели са кретени-необразовани,а като видят тъпите мъже жена на 40/за мен това е една страхотна възраст за жена/ и почват да простеят-те не разсъждават какво можеш с ума си ,а дали ще им доставяш друго удоволствие-дори само визуално-това са идиотите с първосигнална система,имащи две клетки в главите си:една за равновесие и другата за удоволствие,през 2007 работих една година в голяма фирма-и бях свидетел как жените работещи една и съща работа с мъжете взимаха по-малко пари ....това е просто отвратително!!!!!
цитирай
29. анонимен - така е
14.06.2012 03:58
Този пост си е направо десетте 'постулата' на БГ образованието ако мога така да го нарека. И все пак си мисля че не всичко е загубено. Най-големият фактор е страхът - преди всичко страх да поемеш риск, отговорност и да си носиш последствията. Ако виждаш че преподаваното в унито е в дълбок разрез с кариерното развитие, то тогава със сигурност фрапиращата разлика трябва да доведе до действие! Първото нещо безспорно е констатирането на проблемите на образователната система (тоникод ги е систематизирал отлично) но оттам нататък ?!?!? Незнам защо но все си мисля че решението на проблема е в ИНДИВИДУАЛНОТО ТЪРСЕНЕ НА ИНФО - при всеки различно инфо би проработило за неговия личен успех. Все си мисля че и в БГ има различни курсове и нововъзникващи пазари стига човек да се напъне малко да прояви желание и потърси. А и голяма част от хората си мислят че след 'вишето тръгвам да работя на заплата над средната', а всъщност след абсолвентската започва реално обучението. Оставяйки се на произвола, без да имаш ясна представа за текущото състояние на дадения бранш в който работиш, без семинари, курсове, срещи и лични изследвания, няма как да си 'в час' и да бъдеш предпочетен на трудовия пазар, предвид и сегашните трудности в глобален мащаб. Някои от коментиращите правят сравнение: БГ/чужбина - по мое мнение ако става дума за това да бъдеш нает на работа, по-добрия вариант (за хора с висше образование) е в родината не само заради езиковата бариера, но и в чужбина би отнело повече време за постигане на горе-долу еднакви резултати като житейски стандарт; ако говорим за предприемачество обаче - чужбина определено е по-добра почва и с правилна идея и постоянство дава огромни резултати. Просто е грешно разбирането че някой друг прави или е направил избор вместо теб - хора, избора е Ваш !!!Не се страхувайте и се осмелете да контролирате живота си ;)))
цитирай
30. tonikod - Да знаете само колко добре Ви раз...
14.06.2012 04:29
анонимен написа:
Да знаете само колко добре Ви разбирам.И аз сам в същата ситуация.Бях счетоводителка,завършила сам икономика.5 год.работа и учене.....е сега работя на дюнер в чужбина.И искам да кажа на номер 13 дето казва да знаеш поне 2 езика е по лесно.Не не е.Аз знам 2 перфектно и още един говоримо и тази година реших да се върна в Бг и да си намеря работа-не стана,оказа се ,че не търсят 40 годишни,а аз сам на толкова....


Ами набор 73-ти съм, което значи, че се вписвам в графата "40 годишни"... Работодателите търсят 20 годишни момичета, ако има как с 15 годишен стаж и да правят и други работи, освен кафе. Чудя се, комплекси ли избиват, офиса им ли искат да красят, или нещо друго искат... За жена е по-трудно, но и за мъжете не е лесно. Съкращават персонала си и искат един човек да изпълнява всичко - да е компютърен гений, полиглот, шофьор на шефа, на жена му, на любовницата и на децата му - с две думи да е "момче за всичко". За мъжете. За жените - съответно "момиче за всичко"... Би било чудесно, ако всички сме гении, но не сме! И няма как да бъдем! Успех, анонимен!
цитирай
31. tonikod - Към психолога Кръстю Кръстев!
14.06.2012 05:21
ОТНОСНО ТОЧА 3 В КОМЕНТАРА: Не е точно така! Историята на България по време на Втората световна война включва първоначален период на неутралитет до 1 март 1941 г., период на съюзяване със Страните от Оста до 9 септември 1944 г. и период на присъединяване към Съюзниците през Втората световна война до края на войната. Правителството на Константин Муравиев обявява война на Нацистка Германия на 8 септември 1944 г., като същия ден войските на СССР навлизат в страната. (Муравиев е свален обаче на следващия ден в Деветосептемврийския преврат.) Военните действия започват след идването на власт на правителството на Отечествения фронт. То е ръководено от Кимон Георгиев („Звено“) и незабавно подписва примирие със Съветския съюз, като се включва във войната срещу Германия. На 6 октомври Сталин съобщава на Георги Димитров, че българските войски трябва да бъдат изведени окончателно от Беломорието. Това е едно от условията на Великобритания в определянето зоните на влияние на Балканите, което Съветският съюз приема, за да получи политическия контрол върху Румъния и България. На 28 октомври е подписано Московското примирие. С него България официално преминава на страната на Съюзниците. Капитулацията на Нацистка Германия (9 май 1945 г.) заварва българските войски достигнали до района на Клагенфурт в подножието на Австрийските Алпи, където те установяват контакт с частите на Осма британска армия. Българските войски продължават да се сражават до 15 май с все още оказващите съпротива части на Вермахта и хърватските войски в Австрия, Словения и Босна до пълния им разгром... Така, че на края на войната сме с победителите. Или имаш предвид, че попадаме под руско влияние?! Нищо... Сега сме под американско влияние. България винаги е била под нечие влияние - никога не е била истински независима. И още нещо - Съюзът и Германия през 1939-а г. също са били в добри отношения - да си припомним нападението и разделението на Полша... А относно студентите, които идват да учат тук - ами ефтино е! :))
цитирай
32. kostadin - Какво не им харесваш на редовните ...
14.06.2012 09:19
Какво не им харесваш на редовните дипломи.
Ами като си се изучил толкова много направи си предприятие .
цитирай
33. romanticgirl25 - Здравей! Толкова верен пост, толкова истини на един куп са скапаното ни образование!
14.06.2012 09:48
Само с точка 4 не съм съгласна, от 5 години и половина научих доста неща. Зъвърших бакалавърска степен Екология и магистратура Микробиология-изучих доста биохимии, вземах кръв дори. И когато кандидатствам в ,ХЕИ или друга институция казват че съм прекалено кфалифицирана за да съм лаборант! А след мен чувам, че назначават други. В болницата ък в родния ми скапан Смолян началника на микробиологичната лаборатория разбрах, че няма моето образование и затова ми отказа да ме вземе - предлога беше че съм микробиолог, а на тях им трябва клиничен лаборант. Сега началника учи , за да остане на работа. Незнам каква е тая шуробаджинащина да слагат нелепо необразовани хора. В рехабилитационния кабинет пък в Смолян има момче, което ми е съсед и беше гайдар. Без висше. Но е рехабилитатор! Да им го начукам-само това им казах! След като се оплаках, директора каза, че майка му била много болна и трябвало да я лекува, но нямали пари. Значи ако моята единствена майчица, която ме отгледа сама умира- тогава ще МЕ НАЗНАЧАТ!!! Недай Боже!
Кажете ми какво да ги правя? Идва ми да взема калашник и да ги застрелям!Трябваше да завърша и като лекар и тогава да ме сложат да работя като хората! Ходих и в София и търсих по разни клиники. Отговора беше че нямам стаж! Е как по дяволите да имам стаж като никой не иска да ме вземе! НЕзнам какво вече да правя. Майка ми настоява да остана в Смолян. А аз искам да съм някъде където има нормална работа. Но нямам пари вече за проби да остана в столицата-да пробвам къде още може да има работа. Бях принудена да чистя къщи за да изкарам пари, с които да си плащам квартира когато бях в столицата. Незнам вече какво да правя! Сега вече няма и хора на които да чистя. Иначе щях да почна.Повярвайте ми! 3 години безработна и ще се побъркам ако някой не ми подаде ръка! За чужбина нямам пари да дам и да работя.:(
А да не казвам за една колежка. Тя също е безработна. Проблема и е, че трябва спешно да направи една пластична операция, или няма да може да ражда. Но няма пари!
цитирай
34. tonikod - Здравей, kostadin!
14.06.2012 09:52
kostadin написа:
Какво не им харесваш на редовните дипломи.
Ами като си се изучил толкова много направи си предприятие .


Предприятия правят не тези, които са се изучили, а тези, които имат пари. Тези, които са се изучили - те са бачкатори за тези с парите! Успех! :)
цитирай
35. stoineff - Не си прав
14.06.2012 10:06
Висшето образование не е = на работа. Нито пък някой е длъжен да ти налее знания в главата.

Висшето образование, както в България, така и по цял свят има за цел да те научи, как да събираш сведения, материали и новости в сферата, в която смяташ да се развиваш. Висшето образование има за цел да ти покаже кръга, в който трябва да се движиш и хората, с които да контактуваш... Останалото са празни приказки.. Ако искаш да си намериш работа прочети пак коментара ми...
цитирай
36. isteater - Абсолютно е така...
14.06.2012 10:31
лошото е че е така...
"не пей ми се, не смей ми се... "

Ужас! Вчера пътувах с една дама в автобуса, която сподели, че работи в следствието и всичките си пари дава за сина си, който следва Европейско право, магистратура, някъде си... забравих вече... И изнемогва! И на него, казва му е мн трудно... всички българи в чужбина са им побелели косите от толкова стрес и несигурност...
Защото за чужденеца - безработица за нас - безработицата и несигурността на 2;
На мен също патриотизма ми е изчезнал отдавна, сега се смятам за предател...
Но трябва да е ясно едно, че за да станеш предател е възможно да си бил добър приятел... И ме обижда репликата "Пораснала си и си поумняла" Не съм! Изморих се да чакам и да се надвяам, а ми е ясно, че бялата лястовица няма да дойде...

Иначе, мерси за наградите за литературно творчество, преводачество, мизерни евро стипендии и какво ли не... Не ни предлагат развитие и работа! Тогава сори...
Милото и вежливо отношение с разбиране не променя мащехата!
Не че другото да се упражнява си заслужава... изобщо! Просто гледай себе си и търси развръзка в тази насока... От приказки...
А тук и навсякъде - много ги обичат! Отявлена балканска черта!
И се дразнят, когато ги критикуваш ( с нападки) ... , но това е друга тема!
Успех от мен!
цитирай
37. tonikod - Здравей, stoineff!
14.06.2012 10:50
Не мисля, че трябва да се изуча в университет, за да разбера в каква среда трябва да се движа и с какви хора да контактувам... Средното образование може да я свърши тази работа не по-зле. Висшето образование трябва да подготвя кадри за определена работа - не висшисти с по две дипломи да карат таксита или да продават в някоя бакалия моркови. Човекът, който ни прави плочките в банята е завършил философия във ЮЗУ-то... А човекът, който продава вестници в РЕП-а до нас е завършил право. Но когато университетите бълват хиляди студенти на година, а няма свободни работни места - освен ако не си с връзки, естествено, така ще е. Лошото е, ако някой продавач на вестници с основно образование дойде да те защитава в съда. Идеята ми е следната - Висшето образование може да не е = на работа, но не бива и да унижава дипломиралите се, като ги принуждава да работят каквото и да е за да не умрат от глад. Иначе се обезсмисля идеята да имаш диплома, а да не практикуваш или работиш това за което си учил... Един лекар ако не практикува му отнемат правата - познавам такива. Единият ми е съсед и се е преквалифицирал в техник - оправя печки, контакти и ел. уреди... Няма да ти е приятно, ако не дай си боже, се наложи да те оперира някой, който е завършил електротехникума, нали?! Поздрави! Успех!
цитирай
38. godlieb - ТОЧНО ТАКА Е СИНЕ!
14.06.2012 11:10
ТОЧНО ТАКА ... ТОЧНО ТАКА ... ТОЧНО ТАКА ...
цитирай
39. stoineff - tonikod
14.06.2012 11:16
Средното образование, ще ти покаже средата ако искаш да си шлосер, стругар, дърводелец, или бояджия. За това си избирайте университети, които дават именно това - академична среда. Всичките добри юристи, които познавам са завършили също право и не продават по РЕП -овете, добрите доктори пък са завършили медицина, архитектите архитектура.

За всяка област си има престижни университети в България, от където излизат много добри специалисти на световно добро ниво и такива, каквито си описал в точките горе от 1 до 10..

Бизнеса подбира бъдещите си кадри именно в университетите. Не ме карай да ти ги изброявам, в кои сектори (ИТ, математика, ПР и връзки с обществеността, ...) Когато си млад пробивен и перспективен всеки работодател ще иска да му печелиш още и още пари ... Успехи и на теб! Ако си добър ще пробиеш!

цитирай
40. ketcakuatl - АЗ СЪМ ЕМИГРАНТ
14.06.2012 11:42
И да ви кажа имате много погрешно мнение за работата в чужбина. Мислите че сме само чистачи и берачи на маслини? Хе, хе! Фабриката ни в Кипър е за печене на ядки и пакетиране на сушени плодове. Повечето от тридесетте човека сме българи, има и малко румънци. Вземаме малко над минималната заплата - около 1000 евро. Извънредния труд ако се наложи се плаща двойно. Всичко е по закон - осигуровки, отпуски, надбавки за прослужено време - всичко! Понеже сме 'бедни' ни се полага безплатно медицинско обслужване и ЛЕКАРСТВА!!! Жена ми е пък медицинска сестра тук. Само за чистачи и проститутки ли сте чували бе!?
цитирай
41. demonwind - Здравей отново, наборе :)
14.06.2012 11:47
Като четох по-горе коментар за предприятие, ще ти кажа личния си опит. Съгласно образованието ми, се "замесих" с политически партии. По-точно една от "водещите". Келепирът ми беше чифт скъсани (буквално) обувки, мазоли на краката, конфронтация с циганоиди заради това, че кучетата им щяха да ме изядат, както и сериозна (за България) сума кеш от джоба ми. Тъй като владея английски и френски перфектно, реших да направя едно ЕООД за преводи и легализация. Пуснах реклама в Интернет. За една година ми се обадиха 1 човек за превод на 1 страница (отказах, разбира се) и 32 души (имам ги в електронната поща за всеки случай) да търсят работа. Все образовани, интелигентни хора. Отчаяни. Накрая отидох при един адвокат, дето го раздаваше висш партиен координатор, излях си душата и оня ми каза: "Дай си документите на фирмата, печата и си направи печат с подписа, ще оправим нещата". Забрави обаче да ми каже той ли ще ми купува после вазелина или жена ми и кой ще ми го носи в затвора. Аз пък забравих да го питам дали има свестен доктор ако се наложи да ми шият д-то... Една позната клъвна на тая схема и сега е на едно от челните места... на данъчните длъжници в един столичен район - има да дава на хазната около 3 милиона. Получила е около 10 000 лева... Сега се крие в България, пробва се да кандидатства за щатска виза, обаче имало един готин пич дето я харесал, та я викнал и й казал "момиче, бързо си изтегляй документите, защото ти си углавен престъпник и от посолството ще те предадат направо на вашите прокурори, или се оправяй, или се крий в миша дупка". По обективни причини мадамата сега е в мишата дупка (достатъчно е тъпа обаче да се подвизава яко и във Фейсбук - добре че нашите ченгета не са като щатските).
Та такива ми ти работи относно предприятието... Фирмата ми още не е закрита, за всеки случай. Все пак почти не пропускам тираж от Евромилиони, не съм лаком, и 1 милион евро ми стигат. Пък ако е рекъл Бог и 100 милиона няма да откажа ;) Ако не друго, поне ще даря надежда и радост на колкото мога болни хора, забравени от еничарите, дето са на власт...

Поздрави!
цитирай
42. tonikod - Здравей, ketcakuatl!
14.06.2012 12:17
Не сме чували само за чистачи и проститутки, естествено! Но ето, виждаш ли, ти си емигрирал и печеш ядки за 1000 евро. Ако положението беше добро в България - щеше и тук да ги печеш за 2000 лв. Но не би! Щеше да бачкаш същото тук, но за 300-400 лв. Защо си емигрирал, ако всичко е ок?! Питай и останалите 30 човека българи там защо са емигрирали... Успех в Кипър! Поздрави!
цитирай
43. ketcakuatl - НЯМА ОК В БЪЛГАРИЯ
14.06.2012 13:47
Държава със затихващи функции и население (българско). В чужбина може да се работи достойно, за достойна заплата. По българските стандарти съм вече богат. Не точно образованието или изходната точка ти дават предимство или недостатък. Собствената инициативност и възможности. Ние продължаваме да мислим че някой трябва нещо да ни дава. Ами като не става тук, пробваш другаде. Бил съм и на крайния север при минус 50, сега съм на юг при плюс 50...приспособявам се. Но трябва 'дупе' и инициативност. Стоейки и хленчейки че нещата не се получават сам се обричаш. Но и не е за всеки авантюризма, затова някои успяват - други не. ,,Ум царува, ум робува, ум патки пасе.." както е казал отдавна народа.
цитирай
44. анонимен - И аз да си изкажа положението
14.06.2012 15:47
Чистачка на кенефи съм на Запад и поради това съм много тъжна... ;-(
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tonikod
Категория: Поезия
Прочетен: 456256
Постинги: 208
Коментари: 443
Гласове: 425
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031